FAQ

Q: De slagboom was open bij het buitenrijden. Moet ik iets doen ?

Ja, het is altijd nodig om de transactie te voltooien door uw Pcard of ticket te tonen bij de uitgang van de parkeergarage, zelfs als de slagboom al open is. Zo bent u zeker dat u uw parking betaald heeft en dat u de parking mag verlaten.

Indien u problemen ondervindt bij het uitvoeren van de transactie, neem dan contact op met de Interparking klantendienst op 02/549.54.10.

Q: Mijn Pcard werkt niet. Wat moet ik doen ?

Als uw Pcard niet werkt, kan dat verschillende oorzaken hebben.

Ten eerste kan de aan de Pcard Private gekoppelde creditcard verlopen of geweigerd zijn. In dat geval moet u deze volgens deze procedure bijwerken (Hyperlink naar CRC FAQ). In geval van pcard Private Plus of een Business kan het ook om een onbetaalde factuur gaan. 

Ten tweede kan uw kaart verlopen zijn. Wanneer uw kaart vervalt, wordt uw nieuwe kaart automatisch naar het door u opgegeven adres gestuurd.

Indien u uw adres gewijzigd hebt, gelieve ons te verwittigen via info@interparking.com.

Het is ook mogelijk dat het probleem uitzonderlijk is en te wijten aan de parking zelf. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met de klantenservice via info@interparking.com.

Als geen van de bovenstaande redenen van toepassing is, is het mogelijk dat uw kaart gedemagnetiseerd is. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@interparking.com om een nieuwe Pcard aan te vragen.

Q: Ik heb mijn Pcard gescand maar de slagboom gaat niet open.

Als u uw Pcard hebt gescand bij de ingang van de parkeergarage en de slagboom gaat niet open, zijn er verschillende mogelijkheden. Als u een abonnement of een Pcard hebt, kunt u op de helpknop drukken om contact op te nemen met de controlekamer. Een collega zal u dan om uw gegevens vragen en de slagboom op afstand openen, zodat u de parkeerplaats kunt betreden.

Als er na het wachten echter niemand antwoordt, moet u een ticket nemen om de parking te betreden en later contact opnemen met de klantendienst op het nummer 02/549.54.10 om het probleem te melden en een oplossing te krijgen.

Q: Hoe werkt de automatische nummerplaatherkenning ?

Plaatherkenning bij Interparking werkt als volgt: een camera aan de slagboom leest de nummerplaat van het binnenkomende voertuig en opent de slagboom. Diezelfde camera leest ook de nummerplaat aan de slagboom bij het verlaten van de parking. Uw parkeertijd wordt dus geteld en automatisch bijgeschreven op uw Pcard.

De plaatherkenning is gekoppeld aan een Pcard, maar dit betekent niet dat de Pcard slechts met één voertuig kan worden gebruikt. U hoeft de Pcard alleen te badgen bij de in- en uitrijautomaat om een ander voertuig te kunnen gebruiken.

Let op: nummerplaatherkenning is een extra dienst van Interparking. Wij raden u daarom aan om de bijbehorende Pcard altijd in het voertuig te hebben voor het geval deze niet functioneert.

Het is belangrijk te weten dat slechts één nummerplaat aan een Pcard kan worden gekoppeld en dat eenzelfde nummerplaat niet aan meerdere Pcards kan worden gekoppeld.

Q: Ik heb een voucher gekregen. Hoe moet ik het gebruiken ?

Om een One Hour of One Day voucher te gebruiken bij Interparking, moet u eerst met een papieren ticket de parking binnenrijden. Indien de nummerplaatherkenning geactiveerd is, dient u deze te deactiveren via www.parkingmadeeasy.be of via de Pcard App zodat de slagboom niet automatisch opent.

Zodra u met uw papieren ticket de parkeergarage bent ingereden, kunt u uw voucher gebruiken. Ga hiervoor naar de betaalautomaat aan het einde van het parkeerterrein en steek uw inrijkaart in gevolgd door de voucher.

Houd er rekening mee dat u mogelijk een saldo moet betalen, afhankelijk van de duur van uw parkeerplaats en de duur van uw voucher.

Zodra u hebt betaald, komt uw ticket uit de kassa. U kunt dit ticket dan gewoon in de terminal bij de uitgangsbarrière steken om de parking te verlaten.

Q: Hoe kan ik als voetganger de parking binnen ?

Om de parkings te voet te bereiken, moet u de buitendeuren aan de rand van de parkings gebruiken. Om deze deuren te openen, kunt u een van de volgende drie methoden gebruiken:

  • Badge uw Pcard, als u die heeft
  • Scan de barcode op uw parkeerkaart
  • De code van uw parkeerkaart invoeren

Als geen van deze methoden werkt, bevindt zich bij elke deur een assistentieknop. Door op deze knop te drukken, kunt u contact opnemen met de Control Room, die u kan helpen bij de toegang tot de parkeergarage.

Q: Ik heb een Pcard+ Private Plus / Business , hoe kan ik mijn transacties opvolgen?

Begeef u op uw rekening

Klik vervolgens op “Ik betaal per factuur”.

Voer vervolgens uw klantnummer die vermeld wordt op uw factuur (start met 00022 of CC000) en uw Pcard-nummer of uw factuurnummer in.

Q: Hoe kan ik mijn nummerplaatherkenning koppelen of beheren?

Ga naar www.parkingmadeeasy.be 

U hebt de 19 cijfers van uw Pcard+ nodig en de laatste 4 tekens van het serienummer op de achterkant van de kaart. 

Q: Wat is het verschil tussen de Private , Private Plus of Business formule?

1. Private is voor privé gebruik gelinkt aan uw krediet kaart. Elke transactie zal van uw krediet kaart gedebiteerd worden. Met dit contract heeft u recht op 1 kaart. 

2. Private Plus is ook voor privé gebruik. Uw transacties worden maandelijks gefactureerd. U kunt deze per overschrijving of per domiciliëring betalen. Dit contract geeft u de mogelijkheid tot 5 kaarten te verkrijgen. 

3. Business is voor professioneel gebruik. Uw transacties worden maandelijks gefactureerd mits BTW nummer. Dit contract heeft geen beperking op het aantal kaarten. 

Q: Ik heb een Pcard+ Private, hoe kan ik mijn transacties opvolgen?

Dit kan u via de pagina https://pcard.be/nl/my-account

Klik dan op  "Ik betaal met een creditcard"

Als u al een wachtwoord heeft aangemaakt, vul dan uw e-mailadres en wachtwoord in, anders klikt u op "log nog een laatste keer in met uw contractnummer" en volg de instructies met uw contractnummer en uw pcardnummer.

Q: Hoe een Pcard+ aanschaffen en welke voordelen biedt ze?

Elke aanvraag gebeurt via: www.pcard.be

De voordelen van de Pcard+ :

  1. Gebruikseenvoud
    1. Niet langer nodig langs de kassa'te gaan
    2. Geen cash geld meer nodig
    3. Geen bewijsstukken meer nodig
  2. Tidjwinst
    1. Vlotte toegang tot alle Interparkings van België
    2. Vereenvoudigde administratie voor ondernemingen
  3. Voordelig
    1. ​Recuperatie btw (contract Private Plus of Business, indien van toepassing)
    2. Promoties (-10%) in bepaalde parkings
Q: Hoe kan ik mij inloggen op mijn account?

Surf naar uw “Mijn rekening” pagina en selecteer uw betaalmethode.

 

1. Als u een pcard+ Privé aan uw creditcard hebt gekoppeld, klik dan op ° Ik betaal met een creditcard

Als u al een wachtwoord heeft aangemaakt, vul dan uw e-mailadres en wachtwoord in, anders klikt u op "log nog een laatste keer in met uw contractnummer".

en volg de instructies met uw contractnummer en uw creditcardnummer.

 

2.  Als u een Pcard+ Private PLUS of business heeft klik dan op ° Ik betaal met een factuur

Voer vervolgens uw klantnummer en uw Pcard-nummer of uw factuurnummer in.

 

Q: Hoe kan ik de gegevens van de creditcard wijzigen?

Surf rechtstreeks naar “Mijn rekening” pagina. 
Klik op : "Ik betaal per kredietkaart".

Indien u reeds een wachtwoord heeft, voer dan uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op “Inloggen”.  

Als u geen wachtwoord hebt, klik dan op "Log nog een laatste keer in met uw contractnummer" en volg de instructies met uw contractnummer en uw kaartnummer.

Op de pagina 'Wijzig mijn bankgegevens' voert u uw nieuwe gegevens in.

Als u hulp nodig heeft, volg zeker de begeleinde video.

Q: Wat is het verschil tussen de blauwe Pcard+ en de rode Pcard+?

Er zijn er geen. Het gaat om twee identieke kaarten. Als partners, Brussels Airport en Interparking lanceerde deze aangepaste versie met de kleuren van de luchthaven. Beide kaarten bieden dezelfde voordelen: In de parkings op de luchthaven of in de 10 parkings van België Interparking). Dezelfde kaart en twee verschillende kleuren.

Q: Hoe werkt het avondtarief precies?

Als houder van een Pcard+ hebt u recht op een avondtarief in de meeste parkings van Interparking. U vindt de volledige lijst van deelnemende parkings hier.
Om recht te hebben op het avondtarief, hoeft u als houder van een Pcard+ niets speciaals te doen. Ongeacht wanneer u binnenrijdt, zal u voor uw parkeerverblijf 's avonds nooit meer betalen dan het avondtarief (tussen 2.25€ en 5€). U vindt de uren waarop het avondtarief van toepassing is en de precieze prijzen van deze avondtarieven in de detailpagina's van de parkings hier.

Q: Ik heb twee kaarten: een met mijn abonnement voor een parking van Interparking, en een met mijn Pcard (Private,Private Plus or Business). Wat moet ik doen?

U kunt in iedere parking vragen dat men van deze twee kaarten slechts een maakt. Contacteer ons personeel ter plaatse, of alternatief kunt u ons contacteren via onze contactpagina

Q: Ik heb een abonnement op mijn Pcard+ - hoe werkt dit precies?

Uw abonnement geeft u toegang tot een of meerdere parkings voor een vaste prijs. Indien u een van deze parkings bezoekt, zal u uiteraard geen transactie betalen. Indien u met uw Pcard+ in een parking gaat waar u geen abonnement heeft, betaalt u het tarief dat aangeduid staat aan de ingang van de parking, min alle kortingen die via uw Pcard+ van toepassing zijn.

Q: Ik heb een Private Plus of Business contract: wat moet ik doen om een extra kaart te krijgen?

Iedere aanvraag voor een bijkomende Pcard moet worden ingediend via een ingevulde en ondertekende "gebruikersfiche". Die is verkrijgbaar bij: pcard@servipark.com. Vergeet niet uw klantnr. en contractnr. te vermelden.

Q: Hoe kan ik mijn transacties opvolgen ?

Via de pagina mijn rekening kunt u al uw transacties opvolgen. Vul uw contractnummer en paswoord in. Onder "mijn rekening" vindt u alle transacties en kortingen. Transacties kunnen ook gedownload worden in csv formaat.

Q: In welke parkings heb ik recht op kortings?

Alle informatie over onze promoties en de parkings waar ze gelden, vindt u hier.

Klik hier voor elk restitutieverzoek of klacht

Servipark

Een Interparking-onderneming

Brederodestraat , 9

1000 - Brussel

maandag - donderdag: 8:30 tot 17:00
vrijdag: 8:30 tot 16:30